AXA BANK: NAAR EEN HOGER NIVEAU!

ONTWERP COWORKINGRUIMTE OVER MEERDERE NIVEAUS

VOOR DE KANTOREN VAN DE AXA BANK IN BERCHEM, ONTWIKKELDEN WE EEN GLOBAAL CONCEPT DAT DESIGN, EETERVARING EN BRANDING INTEGREERDE. 

De manier waarop mensen werken is de laatste tijd sterk geëvolueerd. Axa wilde deze veranderingen weerspiegelen in haar gebouw, dat wordt gedeeld met andere gebruikers. 

Axa wilde een polyvalente ontmoetingsruimte voor formeel en informeel werken waar elke werknemer kan vergaderen, werken en eten. Een ruimte die communicatie, samenwerking en sociale cohesie bevordert. Een concept dat het kloppende hart van het bedrijf weerspiegelt, waar de werknemers naar kantoor komen, niet alleen om te werken, maar ook om te spelen, te leren en samen te werken.

ELK DETAIL TELT.

ONZE HOLISTISCHE BENADERING LEGT LAGEN EN COÖRDINEERT ALLE INGREDIËNTEN VOOR DE CREATIE VAN EEN UNIEKE RUIMTE. 

Een omgeving die samenwerking en ontspanning stimuleert, door flexibele ruimtes te creëren.

Een plek die gemeenschap vormt, met diverse samenwerkingszones.

Een ruimte om zich thuis te voelen, veilig, comfortabel en gastvrij.

HOE DOEN WE DAT?

DOOR EEN OMGEVING TE CREËREN DIE EERLIJK, NATUURLIJK, DUURZAAM EN EIGENTIJDS IS

HET HOOFDLOGO VAN DE RUIMTE WERD AFGELEID UIT DE VERSCHILLENDE NIVEAUS EN DE GEBROKEN MUREN IN HET PROJECT.

DE PUNT VERWIJST NAAR DE VOLGENDE “SUB”-LOGO’S IN HET PROJECT.

GELAAGDHEID & RUWE MATERIALEN

De benedenverdieping strekt zich uit over verschillende niveaus en bestaat uit een coworkingruimte speciaal voor Axa-medewerkers, terwijl de coffee corner, het restaurant, de fitnessruimte en de lockers toegankelijk zijn voor alle huurders.

We maakten gebruik de verschillende niveaus van de ruimte om onze gelaagdheid te ontwerpen. Hoe meer u de trap afloopt, hoe meer u rond een open haard terechtkomt, hoe donkerder het gebruikte hout, hoe meer het metaal koperkleurige tinten aanneemt. De grondstof, gebroken beton, contrasteert met het geraffineerde omhulsel van metaalgaas. 

De ruimte moedigt aan tot activiteit, uitwisseling en delen, terwijl de kleuren neutraler worden en de contrasten afzwakken, naarmate men zich meer naar de perifere delen van het gebouw begeeft, die gewijd zijn aan welzijn en concentratie.

The fitfit moodboard

Branded intuitive signage

Client

Axa

Work

Branding
Naamgeving
Visuele identiteit
Signalisatie
Design
Meubilair
Graphics
Interieur en decoratie
Eetervaringen
Voedingsconcepten
Keukenontwerp
Operations
Technische oplossingen
Strategie
Werkplek

Project

Fitnesscentra
Restaurants
Werkplekken

Project team

Alexandra Pustianu
Beatriz Amann
Nguyen-Bao Thai Ngoc

up